Het Belgische beddenmerk is hard op weg om dé sensatie binnen de – over het algemeen – wat saaie beddenbranche te worden.
Het merk is al jaren wereldberoemd in België, maar daar komt verandering in als het aan de tweede generatie van het familiebedrijf ligt.
Want Kreamat heeft de verkooprechten in handen gelegd van Haarhuis & Jansen Luxury Bedding, geen onbekende partij met een huis vol prachtige beddenmerken.


Olivier Biesmans, zoon van oprichter Jos Biesmans vertelt: “Een goed bed is de basis van een gezonde en energieke levensstijl. Wie goed slaapt zal overdag veel beter functioneren en zich gelukkiger voelen. Mijn vader heeft Kreamat opgebouwd vanuit een technisch en ergonomisch oogpunt. Zo hebben onze boxsprings bijvoorbeeld een gepatenteerde schoudermodule die ervoor zorgt dat schouders voldoende wegzakken en u ergonomisch perfect komt te liggen. In de praktijk blijkt dat bijvoorbeeld tintelende vingers of pijnlijke schouders en heupen tot het verleden behoren wanneer mensen in een Kreamat bed slapen.”
“Die visie heb ik verder uitgebreid en hen een wetenschappelijk meetsysteem laten ontwikkelen door de universiteit van Leuven. Met dit meetsysteem analyseren we het lichaam middels chirurgische camera’s en weegtoestel. Alles wordt meegenomen, van schouderbreedte, tot krommingspercentage van de rug. Op basis van dit systeem maken we een matras op maat.”
Olivier vervolgt: “ Vervolgens heb ik met verschillende designers aan tafel gezeten omdat ons merk naast perfect ligcomfort ook een mooi, elegant onderdeel moet zijn in de slaapkamer. Ik heb een passie voor details die het verschil maken”.